loading...
مته و قلم
سهند ابزار بازدید : 39 یکشنبه 24 دی 1402 نظرات (0)

قیچی میلگرد بر یک ابزار دستی است که برای برش میلگردها و مفتول ها در ابعاد و اندازه های مورد نیاز به کار می رود. طراحی قیچی میلگردبر به گونه ای است که با کمترین فشار، بیشترین نیرو وارد می شود. قیچی میلگرد شامل دو تیغه برش است که به وسیله ی یک مفصل به هم متصل شده اند. این ابزار در اندازه ها و قابلیت های مختلفی تولید می شود که بر این اساس قیمت دستگاه های برش میلگرد متفاوت بوده و بسته به نوع کاربرد مورد استفاده قرار می گیرند.

کارخانه ها عموما میلگرد های خود را در شاخه های ۱۲ متری تولید می کنند. از این رو در بسیاری اوقات برای استفاده از این محصول نیاز به طول های کوتاه تر میلگرد می باشد. بدین منظور باید از ابزار مخصوص برای خم و برش میلگرد استفاده نمود. در این مواقع قیچی میلگرد بر به کمک شما می آید تا محصول خود را در اندازه مورد نیاز برش دهید. آرماتوربندی از بخش های مهم ساختمان سازی است که با استفاده از قیچی آرماتور امکان پذیر است.

قیچی میلگردبر
نوع دستی قیچی میلگرد بر

قیمت قیچی میلگرد بری

عوامل مختلفی تعیین کننده قیمت دستگاه میلگرد بری است. اما به طور کل قیمت قیچی میلگرد بری تابع عواملی مثل نوع و کاربرد دستگاه برش آرماتور ، کیفیت قطعات به کار رفته در آن و عوامل موثر بر بازار مانند قیمت ارز و تورم می باشد. در ادامه به معرفی این عوامل پرداخته شده است.

قیمت قیچی میلگرد بر دستی زمینی

دستگاه میلگردبر دستی به طور معمول ارزان ترین و پرکاربردترین نوع دستگاه خم و برش میلگرد است که برای مصارف ساختمانی به کار می رود. در هنگام خرید این محصول باید به حداکثر قطر میلگردی که دستگاه قادر به برش آن است، دقت نمود. چنانچه قطر آرماتورهای مورد استفاده محدود باشد به دلیل کمتر بودن قیمت قیچی میلگرد بر دستی زمینی می توان با خرید آن در هزینه ها صرفه جویی کرد.

قیمت قیچی میلگرد بر هیدرولیک

قیچی میلگردبر هیدرولیکی در دو مدل، یکی از نوک و دیگری از کناره ها قابلیت برش آرماتور را دارد. قیمت دستگاه میلگرد بر هیدرولیک نسبت به نوع دستی آن بالاتر است. عواملی همچون قدرت موتور، طول دسته، برند سازنده و کیفیت ساخت تعیین کننده قیمت قیچی میلگرد بر هیدرولیک می باشد.

قیچی آرماتور
قیچی آرماتور

قیمت قیچی میلگرد بر برقی تک فاز

همان گونه که از نام آن پیداست این دستگاه برای برش از برق تک فاز استفاده می کند. قدرت آن کمتر از قیچی میلگرد سه فاز است و در سایز های بالای آرماتور، از قیچی میلگرد تک فاز استفاده نمی شود. به طور معمول قیمت قیچی میلگرد بر برقی تک فاز نسبت به نوع سه فاز آن کمتر است.

قیمت قیچی میلگرد بری سه فاز

این نوع از قیچی میلگرد بر از برق سه فاز برای برش بهره می گیرد. توان مصرفی و قدرت آن نسبت به نمونه ی تک فاز بیشتر است و برای پروژه های ساختمانی و صنعتی بزرگ تر به کار می رود.

قیمت قیچی میلگرد بری گیربکسی (مکانیکی)

دستگاه قیچی میلگرد بری گیربکسی از گیربکس برای تامین نیروی خمش و برش استفاده می کند. این دسته از دستگاه خم و برش میلگرد به منظور برش میلگردهای سایز بزرگ (تا ۷۰ میلیمتر و بیشتر) به کار می آیند.

قیچی میلگرد بر هیدرولیک
قیچی میلگرد بر هیدرولیک

عوامل موثر بر قیمت قیچی میلگرد

جنس تیغه : تیغه های دستگاه های قیچی میلگردبر به طور معمول از فولاد یا آلومینیوم ساخته می شوند. دستگاه های تیغه های فولادی دارای مقاومت بیشتری هستند. همچنین قیمت قیچی میلگردبری با تیغه های فولادی بالاتر است.

طول دسته : هر چه طول دسته های قیچی آرماتور ، بلندتر باشد کار با آن ساده تر خواهد بود. چون فلز بیشتری در آن به کار رفته ، قیمت قیچی میلگردبر با دسته بلندتر بیشتر است.

کیفیت و برند سازنده : قیمت قیچی میلگرد های تولید شده توسط کارخانه های مختلف ، متفاوت است. هر چه کیفیت قیچی آرماتور بالاتر باشد، به تبع قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

خرید قیچی میلگردبر

قیچی میلگرد بر در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شود که قدرت و راندمان متفاوتی دارند. تیغه و لبه ی این محصول مهم ترین قسمت آن است که باید از مواد با کیفیت تولید شود. استحکام و پایداری یکی دیگر از عواملی است که تفاوت بین یک دستگاه برش آرماتور خوب را با سایر دستگاه های برش میلگرد را تعیین می کند.

به منظور خرید این محصول می توان به صورت اینترنتی اقدام نمود که دارای مزایایی نسبت به خرید حضوری می باشد. از جمله اینکه از اتلاف وقت و هزینه های مربوط به رفت و آمد به فروشگاه های مختلف جلوگیری می کند. با خرید اینترنتی می توان قیمت قیچی میلگرد بر برقی تک فاز ، هیدرولیکی و سایر انواع را به همراه مشخصات آن مشاهده نموده و در نهایت مناسب ترین نوع را خریداری کرد.

در انتها به نکات زیر برای انتخاب بهترین دستگاه قیچی میلگرد بری متناسب با نیاز خود توجه کنید:

  • توجه به نوع برق قابل دسترسی در محل پروژه و اینکه برق قابل تامین از نوع تک فاز است یا سه فاز، یکی از مهم ترین نکات در خرید قیچی آرماتور می باشد. به طور مثال چنانچه برق از نوع سه فاز باشد اما اقدام به خرید نوع تک فاز نمایید، هزینه پرداخت شده برای قیمت قیچی میلگرد بر برقی تک فاز می تواند هدر رفت سرمایه را در پی داشته باشد.
  • در انتخاب دستگاه باید کیفیت تیغه ها، لبه ها، قدرت موتور و سایر اجزاء را مد نظر قرار داد.
  • بهتر است سایز دستگاه میلگردبر ، یک سایز بزرگ‌تر از میلگرد مورد استفاده انتخاب شود.
  • دستگاه قیچی آرماتور استهلاک بالایی دارد، لذا خرید دستگاه دسته دوم توصیه نمی شود.
قیچی میلگرد بر چرخ دار
قیچی میلگرد بر چرخ دار

انواع قیچی میلگرد بر

دستگاه برش آرماتور انواع مختلفی دارد که هر کدام برای برش  میلگرد در اندازه ها و سایز های مختلف به کار می رود. باید توجه داشت که هنگام خرید قیچی میلگرد، بسته به نیاز نوع مناسب آن انتخاب گردد. انواع قیچی میلگرد بر در ابعاد و راندمان های مختلف و دقت و سرعت برش متفاوت در بازار موجود است. در بازار انواع قیچی میلگردبر شامل نوع دستی، برقی، هیدرولیکی و گیربکسی می شود.

قیچی میلگردبر دستی

ساده ترین نوع قیچی میلگرد بر ، نوع دستی آن می باشد که با استفاده از اهرم دستی کار می کند. این نوع در مقایسه با انواع دیگر قیچی میلگردبر دارای دقت کمتری بوده و سرعت پایین تری دارد. قیچی میلگرد دستی توانایی برش های تا قطر ۲۲ میلیمتر را دارا است.

قیچی میلگرد بر برقی

در طراحی دستگاه میلگردبر لازم است تا قدرت بسیاری از جانب موتور ها تامین شود و این قدرت باید به طور هدایت شده برای برش زدن انواع میلگرد مورد استفاده قرار گیرد. قدرت لازم برای برش از طریق نیروی برق تک فاز یا سه فاز با استفاده از گیربکس قدرتمند حاصل خواهد شد. در طراحی دستگاه قیچی میلگرد بر برقی سیستمی مکانیکی تعیین شده است که می تواند نیرو های گردشی موتور تا گیربکس را تبدیل به قدرت بالا نموده تا همراه با برش قدرت خم زنی و حالت دهی آن نیز فراهم شود.

قیچی میلگرد بری هیدرولیکی

در این نوع قیچی ها نیروی هیدرولیکی به کمک یک پمپ هیدرولیک تولید می شود و به یک سیلندر هیدرولیک منتقل می گردد. پمپ، سیلندر هیدرولیک را حرکت می دهد و تیغه برش به سمت تیغه ثابت حرکت می کند تا آرماتور را برش دهد. دستگاه میلگردبر هیدرولیک انواع مختلفی دارد و توانایی برش میلگرد تا قطر ۳۲ میلیمتر را دارا هستند. از قیچی آرماتور هیدرولیک عموما در کارگاه ها و کارخانه های صنعتی به کار می رود.

قیچی میلگردبر دستی
قیچی میلگرد بری

قیچی میلگرد بر گیربکسی

از قیچی میلگرد گیربکسی برای مصارف صنعتی بزرگ مانند جوشکاری فورجینگ به کار می رود و توانایی برش آرماتور تا قطر ۷۰ میلیمتر را دارا است. این نوع از قیچی میلگرد بری ، دقت و سرعت حرکت بیشتری نسبت به سایر نمونه ها دارد و برای کارهای سنگین و مداوم مناسب است. نحوه عملکرد قیچی میلگردبر گیربکسی بر اساس عملکرد یک چرخ دنده یا میل لنگ سنگین در یک راستا می باشد. در نتیجه این دستگاه می تواند نیرو ها را در یک راستا هم جهت کند و نیروی لازم برای برش را فراهم نماید.

مزایا و معایب انواع قیچی میلگردبر

هنگام انتخاب و خرید قیچی میلگرد بر باید به مزایا و معایب هر کدام واقف باشید و با توجه به نیاز خود اقدام به خرید نمایید. در این بخش به برخی از مهم ترین نکات در ارتباط با انواع دستگاه های میلگردبر پرداخته شده که می تواند به خریدی مناسب تر منجر گردد.

میلگردبر دستی: مزیت این نوع از دستگاه این است که استفاده از آن به مهارت تخصصی نیاز ندارد. از جمله معایب آن نیز این است که نسبت به انواع دیگر دارای دقت پایین تر است و احتمال دارد در حین کار به میلگرد آسیب برساند.

میلگردبر هیدرولیکی : از مزایای این نوع می توان به سرعت بالا نسبت به نمونه دستی، حجم کم، عمر بالا و قابلیت جابه‌جایی آسان اشاره کرد. این نوع از دستگاه نسبت به قیچی میلگرد بری گیربکسی از دقت و سرعت پایین تری برخوردار است.

تعمیرات و نگهداری قیچی میلگردبر

پس از خرید دستگاه، باید این نکته را مد نظر داشت که باید دستگاه را هر ۶ ماه یکبار سرویس نمود تا از عملکرد درست آن اطمینان حاصل گردد. همچنین در میلگردبر های هیدرولیک ، باید شلنگ ها کنترل شوند که فاقد نشتی باشند. علاوه بر این، باید هنگام استفاده، ضریب اطمینان دستگاه را در نظر گرفت که دستگاه بیش از ظرفیت کار نکند.

منبع: omranmodern.com

برچسب ها قیچی میلگرد بر ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 157
  • بازدید سال : 1,438
  • بازدید کلی : 5,689